Badania marketingowe - WYWIAD INDYWIDUALNY


Ostatnim bardzo istotnym elementem badań jakościowych jest wywiad indywidualny.
I tu ponownie można zaobserwować przewagę marketingu internetowego nad tradycyjnym.
Chodzenie po ulicy i prośba o wywiad z reguły kończy się odmową ze względu na brak czasu
– trudno się temu dziwić, skoro każdy ma swoje życie i sprawy do załatwienia.
Z kolei nawet jeśli uda nam się na chwilę zatrzymać wybrane osoby,
to i tak odpowiedź może być wybrana w pośpiechu i bez zastanowienia.
Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku wywiadu indywidualnego przez Internet.
Po pierwsze, możemy się na spokojnie umówić z rozmówcą na określony dzień i godzinę.
Po drugie, mamy większe szanse na to, że nasza prośba nie zostanie od razu odrzucona.

Skoro potencjalny klient jest dostępny za pośrednictwem sieci,
to mamy większą pewność, że w wybranym terminie znajdzie choćby kilka minut na spokojną odpowiedź.
Tutaj też mamy ułatwioną możliwość zadania szczegółowych pytań,
na które często brakuje czasu w przypadku tradycyjnych metod badawczych.
Rozmowa może być przeprowadzona przy okazji zakupu wybranego towaru lub usługi.
Inną metodą jest analizowanie aktywności użytkowników (np. na podstawie wpisów na Facebooku)
i wybór określonych osób – bardziej zaangażowani w codzienne życie naszej
strony dają większe prawdopodobieństwo otrzymania rzetelnych informacji.
autor:
K. Jagieła
źródło:
poradnikprzedsiebiorcy.pl