Badania marketingowe - POZOSTAŁE METODY BADAŃ GRUP DOCELOWYCH


Złotym środkiem w przypadku wielu branż może być połączenie metody
ilościowej i jakościowej dla zachowania optymalnych rezultatów.

To jednak nie jedyne formy metod badawczych, które warto wcielić w życie.
Dużą popularnością cieszy się metoda TGI (Target Group Index).
Polega na regularnym zadawaniu pytań tym samym osobom z obranej grupy docelowej.
Opiera się na omówionym już jakościowym wywiadzie indywidualnym,
ale przynosi bardziej precyzyjne rezultaty. Dzięki temu, że nasze czynności
mają charakter powtarzalny, możemy skuteczniej dotrzeć nie tylko do oczekiwań klienta,
lecz również następujących zmian, ulegania nowym trendom, a także sprawdzić,
czy w przypadku wybranych osób zmienił się status materialny lub zainteresowania.

Innym, zajmującym nieco więcej czasu badaniem, jest tzw. DILO (Day In Life On)
– polega na przeanalizowaniu całego dnia przedstawiciela wybranego spośród osób
należących do badanej grupy. Metodę tę polecić można w przypadku osób
związanych z naszą marką lub sklepem – nowi klienci raczej nie
wyrażą zgody na tego rodzaju badania, nie mając jeszcze do nas zaufania.

Nie mniej istotnym, choć również wymagającym czasu i cierpliwości badaniem,
jest tzw. Usage & Attitude. Główną ideą jest ocena postaw i zachowań wybranych konsumentów.
Najważniejsze elementy składające się na badanie wyszczególniono w poniższej tabeli.
autor:
K. Jagieła
źródło:
poradnikprzedsiebiorcy.pl